כתבות Archive - טכניון - החממה החברתית כתבות Archive - טכניון - החממה החברתית

על רקע התייקרות החשמל ומשבר האקלים, משרדי האנרגיה והשיכון פתחו במיפוי הפוטנציאל של גגות מבני דיור ציבורי כאתרים להקמה של פנלים סולאריים. מדובר בצעד דרמטי, שיוכל לסייע לרבים וגם לקדם צדק מתקן, אך יש חסמים רבים בדרך אליו

קרא עוד

כיצד יכולים פאנלים סולאריים לצמצם פערים חברתיים?
אתגרי השעה, כגון משבר הקורונה ומשבר האקלים, מצטרפים למגמות בעייתיות, בהן האי-שוויון החברתי והיווצרות פערים חברתיים מעמיקים. מערך זה של אתגרים מצריך סדר יום חדש, המעוגן בתאוריה ובפרקטיקה וניזון ממספר עולמות תוכן – החברתי, הסביבתי והטכנולוגי, האקדמי, הציבורי והתעשייתי.

קרא עוד

סמסטר חורף עוד רגע נגמר ואצלנו הפעילות בשיאה!
קול קורא לסגל ולמנהלי מעבדות לתמיכות לסמסטר הקרוב - החממה החברתית מציעה מענקים קטנים לסמסטר אביב: תמיכות כספיות בקורסים משלבי עשייה או בפעילות מסוג הנגשת מידע לקהל הרחב.
הרצאה על מקומן של הרשויות המקומיות בזמן משבר הקורונה, הכירו את נילי פורמן - רכזת פיתוח טכנולוגי, ההופעה שלנו בכאן11, מה קורה בינתיים בקורסים.

קרא עוד

האפליקציה אופיינה ופותחה במסגרת החממה החברתית, פרי שיתוף פעולה נדיר בין האקדמיה, החברה האזרחית ועיריית חיפה, ונועדה להבטיח את רווחתם של הקשישים. פקחים עירוניים מתנדבים לקשר אישי ושבועי עם קשיש/ה הגרים באזור עליו הם אחראיים, ולאחר הביקור השבועי מזינים באפליקציה נתונים על הקשיש – מצבו הנפשי והרפואי, תיקונים דרושים בבית, צרכים לאור מצב הקורונה ועוד – דיווח המגיע לעמותת לב ח"ש, המרכזת את הפניות מול הרווחה העירונית, ועוקבת אחר הטיפול.
האפליקציה אופיינה במסגרת קורס משלב עשיה של החממה החברתית, בידי צוות סטודנטים בקורס של פרופ' אבי פרוש (חוויית המשתמש, הפקולטה לתעשיה וניהול), ותוכנתה בידי סטודנטים במעבדה של מר איתי דברן בפקולטה למדעי המחשב.

הכתבה התאפשרה בזכות הקשר עם שאול אמסטרדמסקי, מגיש התכנית "משחקי הכיס" בערוץ כאן11 וחבר בוועדה האקדמית של החממה החברתית.

קרא עוד

החממה פותחת שנת פעילות חדשה וממשיכה בעשייה החברתית ובקשר בין אקדמיה לקהילה.
בין הכותרות והאירועים:
אפליקציית "והדרת בדרכך" (Golden Authority) - ממשק דיגיטלי בין קשישים ולובדי מדים - מיזם משותף לארגון חברתי, לאקדמיה ולרשות המקומית, האגודה הסוציולוגית הישראלית מציעה פרס לעבודות תזה מצטיינות: פרסום התזה בכתב העת "סוציולוגיה ישראלית", על אקדמיה ואחריות חברתית: הטכניון כותב ערכים בויקיפדיה.

קרא עוד

תכנית הדגל
חלוקת הטוב: כיצד טכנולוגיה מתקדמת יכולה לסייע במיתון אי השוויון החברתי.

קרא עוד

כתבה מתוך מדור העובדים של הטכניון על רכזת החממה החברתית רונית פיסו.

קרא עוד

מכתב תודה לדפנה לוין על הרצאה שלה ב"עמך".

קרא עוד

בין האירועים שהתקיימו - הרצאה על מודלים מתמטיים בתכנון חברתי, ירידי פרויקטים, מוקד 106 חכם

קרא עוד

בין האירועים בחממה החודש: פרויקט 'פיזיקה בחברותא' של הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה יצא לדרך | כחלק מתכנית הדגל החממה החברתית חיברה בין סטודנטים ממדעי המחשב לעמותת 'רובין פוד' במטרה ליצור פלטפורמה לשיתוף מזון | הרצאתה של דפנה לוין בנושא התחדשות עירונית והשפעתה החברתית, בעמותת 'עמך' בנהריה

קרא עוד

החממה החברתית פתחה שנת לימודים חדשה ומרגשת.
בפתיחתה של שנה חדשה זו התחדשנו גם אנחנו בצוות חדש

קרא עוד

אפליקציה שפיתחו רוני אש ודולב עפרי מהפקולטה להנדסת חשמל בטכניון תסייע להולכי רגל עיוורים ובעלי ליקויי ראייה לחצות כביש מרומזר. האפליקציה הוצגה בכנס בין לאומי להנדסת חשמל שהתקיים באילת וזכתה בפרס לפרויקט מצטיין

קרא עוד
פרס מעורבות חברתית

איריס דורפמן, גונן רודיטי וטל לינדנבאום זכו בפרס מטעם המועצה להשכלה גבוהה על פרויקט שהובילו בשיתוף החממה החברתית בטכניון.
הפרס על שם שוש ברלינסקי-שיינפלד ניתן לחוקרים ולסטודנטים על עשיה חברתית במסגרת האקדמיה וזו הפעם הראשונה שסטודנטים מהטכניון זוכים בו.

קרא עוד
כפיר כהן מהפקולטה להנדסת מכונות

איך ניתן להנגיש הון טכנולוגי לקהילות מוחלשות? כיצד ניתן לחזק את הקשרים בין האקדמיה לקהילה? מה עשו סטודנטים מהטכניון בג'סר א-זרקא?
מוזמנים לצפות בסרט המסכם את פעילות הקורס טכנולוגיה עם הקהילה.

קרא עוד
EyeRoll

בהאקתון פתרונות טכנולוגיים לבעיות חברתיות שהתקיים לאחרונה בטכניון זכתה קבוצת EyeRoll שפיתחה תוכנה לניטור תנועות עיניים ולקישור התנועות לממשקי IOT סטנדרטיים ומכשירים שונים שתאפשר לאנשים המרותקים למיטתם, דוגמת חולי ALS, לבצע פעולות יומיומיות ולתקשר עם סביבתם.
קבוצת Eyeroll כללה את הסטודנטים יגאל ברנר, אלינור פלר, נתן ילין, שני בונפד וליר אלזרע מהפקולטה למדעי המחשב. 4 קבוצות נוספות זכו בפרסי הצטיינות בקטגוריות: חדשנות, אימפקט, ביצוע והצגה, מענה לצורך.

קרא עוד
למה צריך בעיות שאי אפשר לפתור

החממה החברתית ומתנ"ס רמות ספיר מזמינים את הקהל החיפאי לסדרת הרצאות במגוון תחומי ידע מבית הטכניון.
ההרצאה הראשונה: למה צריך בעיות שאי אפשר לפתור? מרצה: פרופ' לירון ידיציון מהפקולטה להנדסת תעשיה וניהול.

קרא עוד
מוכרים/ חלי הרשקוביץ

נפתחה שנת הפעילות השביעית של החממה החברתית!
חלי הרשקוביץ זכתה בפרס על עבודתה בנושא הכפרים הלא מוכרים בנגב, ועידת עכו לעירוניות ויום עיון בנושא טכנולוגיה עם קהילות!

קרא עוד
כפיר כהן מהפקולטה להנדסת מכונות

סטודנטים בקורס התנהגות פרו חברתית שהתקיים זו השנה השניה בתמיכת החממה החברתית בטכניון בהנחיית ד"ר ליאת לבונטין יזמו והוציאו לפועל פרויקטים חברתיים עם קהילות שונות.
בקורס נלמדו תיאוריות של התנהגות פרו-חברתית, גורמים חברתיים, מצביים ואישיותיים המשפיעים על התנהגות פרו-חברתית ויישומים של התנהגות פרו-חברתית בעבודה ובהתנהגות צרכנית. הסטודנטים בקורס נדרשו ליזום פרויקטים חברתיים המשפרים את חייהם של אנשים וקהילות.
בין הפרויקטים שיצאו אל הפועל: העצמת ילדים בעלי שיתוק מוחין, פתיחת חנות מקוונת למכירת עבודות יד, הדרכת קשישים במיומנויות מחשב, סיוע לבני נוער ועוד.

קרא עוד
יזמות וחדשנות בנווה פז

הסתיימה שנת הפעילות השישית של החממה!
השנה תמכה החממה במחקרים חברתיים, פרויקטי גמר, קורסים משלבי עשיה חברתית ועוד.

קרא עוד
מארק שלוסברג בטכניון

פרופ’ מארק שלוסברג מאוניברסיטת אורגון, מתכנן המתמחה בתכנון ערים בנות קיימא, בהנגשת התחבורה הציבורית ובקידום ההליכה ורכיבת האופניים שהה בטכניון בשנת 2016 במסגרת מלגת פולברייט – תכנית של הממשל האמריקאי המעודדת חילופי ידע אקדמי, מקצועי ותרבותי בין מדינות וחילופי סטודנטים ואנשי אקדמיה מצטיינים.

פרופ' שלוסברג יזם את תכנית sustainable city year program – יחד עם עמיתו מאוניברסיטת אורגון, פרופ’ ניקו לארקו. התכנית מהווה פלטפורמה במסגרתה פועלת האוניברסיטה בערים הסמוכות לה ומסייעת לפיתוחן, תוך שימוש בידע ובניסיון שבידי הסטודנטים והמרצים. מודל זה אומץ בטכניון תחת השם “המעבדה העירונית”. רותי דונג, המובילה את הפרויקט בטכניון, מסבירה כי זהו אימוץ ראשון של הפרויקט באוניברסיטה ישראלית, וכי המעבדה כבר עבדה בקרית ים, בנשר ובעכו, יחד עם מרצים ממגוון פקולטות מהטכניון ומאוניברסיטת חיפה.

קרא עוד
הצגת תוצרי סטודנטים בשכונת חליסה

במסגרת סטודיו לאדריכלות, הציעו סטודנטים מהפקולטה לארכיטקטורה ובינוי ערים בטכניון הצעות לתכנון מחודש של שכונת חליסה תוך מתן מענה לבעיות המטרידות את תושבי השכונה: מצוקת הדיור, הקשר עם השכונות האחרות בחיפה, ביטחון אישי ועוד.
הפעילות הוצגה לתושבים באירוע לילות רמאדן בשכונה.
סטודיו התחדשות מקומית, סמסטר אביב תשע"ו, מנחה: אדר' מיכל יוקלה

קרא עוד