פרויקט שנתי בהנדסת תוכנה - תש"פ - טכניון - החממה החברתית פרויקט שנתי בהנדסת תוכנה - תש"פ - טכניון - החממה החברתית

חיבורים. זהו התוצר המרכזי של החממה החברתית. חיבורים בין הצורך החברתי לידע טכנולוגי, ובמקרה שלנו – בין סטודנטים לעמותות הפועלות לצמצום אי-השוויון בחברה. הסטודנטים הלומדים בקורס "פרויקטים בהנדסת תוכנה" מהפקולטה למחשבים, חברו לעמותת רובין-פוד, הפועלת לצמצום בזבוז המזון, ומעבירה אותו ממי שמייצרים עודף למי שחיים בחוסר בטחון תזונתי.

הקורס עוסק בהקמת מערכת נתונים חכמה, בעלת סיווג וקלאסיפיקציה לאזורים גאוגרפים ולתחומים שונים. ניסיון העברת האינפורמציה דרך המערכת בזמן אמת (מידע על עודפים וחוסרים של מזון). המערכת תשאיר מקום עתידי לחיבור עם ארגונים נוספים (חקלאים, מוסדות, שינוע) כדי להרחיב את הממשק.

כיום קיימות קבוצות פייסבוק של "שיתוף אוכל" ברחבי הארץ – בהם כל אחד יכול להעלות תמונות ותיאום עודפי מזון לאיסוף. כדאי להשתמש בפלטפורמה הזאת כי היא נגישה וכבר בשימוש. להכניס אנשים לפלטפורמות חדשות זה אתגר גדול. המטרה היא הקמת מערכת נתונים חכמה, בעלת סיווג וקלאסיפיקציה לאזורים גאוגרפים ולתחומים שונים. ניסיון העברת האינפורמציה דרך המערכת בזמן אמת (מידע על עודפים וחוסרים של מזון). המערכת תשאיר מקום עתידי לחיבור עם ארגונים נוספים (חקלאים, מוסדות, שינוע) כדי להרחיב את הממשק.

 

בחודש אוגוסט 2020 האפליקציה התחרתה בתחרות הפוד-טק של תנובה ועיתון כלכליסט, הגיעה לשלב הסופי (מבין תשעה מיזמים) וזכתה בתואר "היוזמה החברתית".

למעבר לכתבה בכלכליסט >>

  • מדעי המחשב
  • איתי דברן
  • תש"פ