אזרחות בסולם

אזרחות בסולם

האם שיעורי האזרחות באמת מצליחים לגעת בלב בני הנוער? במערכת החינוך, שיעורי אזרחות נחשבים לעיתים "יבשים" "תאורטיים" ומנותקים מהעולם האישי של התלמידים. יש פער בין הידע בכיתה לבין המשמעות היומיומית של "אזרחות" פעילה ואחריות, של הבנה בדבר קבוצות מגוונות ושונות, או עיבוד קיומם של שסעים תרבותיים וחברתיים בחברה. האם התלמידים בשיעורי האזרחות נחשפים לתרבויות שונות, חווים תחושת שותפות או מיישמים אחריות אזרחית?

במציאות הזו סטודנטים מהקורס "מנהיגות יזמית" במחלקה ללימודים הומניסטיים ואמנויות בהובלת המרצה ד"ר דינה רפאל, בחרו זווית מעניינת ופיתחו גרסה חדשנית למשחק סולמות ונחשים המוכר.

המשחק מנגיש את חומר הבגרות באזרחות בצורה חווייתית ומעודדת דיון, סקרנות ותחושת מחוברות. על ידי שאלות סגורות להבנת המושגים ושאלות פתוחות שמעוררות שיח במקום רק "לשנן חומר" עולות דילמות המעודדות שיח אמיתי וקידום תרבות דיון.

 

ומה הלאה?

לאנשי החינוך מביננו, המשחק זמין עבורכם – ניתן להתאמה בקלות לנושאים שונים ולקהלים שונים, למשל הסבה לנושא "בטיחות בדרכים" עם תלמידי יסודי, או "תרבות דיבור" בחטיבה.

מוזמנים לפנות אלינו ולקבל את כל החומרים להדפסה עצמית. החומרים כוללים: לוח משחק, כרטיסי משחק / מטלות, חוברת עם הנחיות ותשובות הלקוחות מחומר הלימוד.

 

תודה רבה לסטודנטים: נוי הינדין, מתן דוד, אופיר קויפמן, דביר בן ארוש, אלעד חכם, יסמין מתקאל, שיזמו, תכננו, עיצבו ויצרו, והראו שחינוך, טכנולוגיה ויזמות חברתית הולכים יד ביד.