מטרת הקורס היא להקנות יכולות הובלה למנהיגות יזמית, תוך רכישה ושילוב של כלים למנהיגות, וחשיבה יזמית ויצירתית: כלים המוכוונים לפתרון אתגרים הנדסיים, טכנולוגים, ומדעיים, במהלך הקריירה המקצועית – בחברת הזנק, בתעשייה האזרחית או הביטחונית. הקורס יעניק תפישה רחבה ומבוא לחינוך ובניה של מהנדסים ומדענים שיהוו את שדרת המנהיגות לחדשנות טכנולוגית.
פרויקט לדוגמא שהוקם במהלך הקורס-ג רסה חדשנית למשחק "סולמות ונחשים"
במערכת החינוך, שיעורי אזרחות נתפסים לעיתים קרובות כ"יבשים", תאורטיים ומרוחקים מחיי היומיום של התלמידים. הפער בין הידע בכיתה לבין החוויה האזרחית האישית של כל תלמיד ותלמידה ניכר במיוחד בחברה הישראלית, שבה מתקיימים שסעים תרבותיים, חברתיים וזהותיים. דווקא במציאות הזו, קבוצת סטודנטים מהקורס "מנהיגות יזמית" החליטו לחשוב אחרת ולקחת יוזמה.
התוצאה: גרסה חדשנית למשחק "סולמות ונחשים" שמנגישה את נושאי הבגרות באזרחות דרך משחק חווייתי, סקרני, מעורר דיון ובעיקר רלוונטי.
המשחק משלב שאלות סגורות להבנת מושגים בסיסיים יחד עם שאלות פתוחות שמעודדות שיח ודילמה. כך נוצרת למידה פעילה, מעורבת ומחוברת יותר, שנותנת מקום לתלמידים להביא את עצמם ואת עולמם אל תוך הדיון האזרחי.
ומה הלאה? המשחק גמיש לחלוטין, וניתן להתאמה בקלות לגילאים שונים ולנושאים מגוונים. מתאים גם לחטיבת ביניים, גם לתיכון ולכל מי שמעוניין להכניס ערך, עניין וחוויה לשיעור. כי דמוקרטיה היא לא רק שיטה היא דרך חיים.
כל הכבוד לסטודנטים נוי הינדין, מתן דוד, אופיר קויפמן, דביר בן ארוש, אלעד חכם ויסמין מתקאל – שיזמו, תכננו, עיצבו ויצרו והראו איך חינוך, טכנולוגיה ויזמות חברתית נפגשים במקום אחד.