מטרתו של הקורס היתה להרחיב את ארגז הכלים הדיגיטלי של הסטודנט אל עבר אינטגרציה של תובנות ממידע כמותי ומיפוי. במהלך הקורס נחשפו הסטודנטים לסוגים שונים של מודלים חישוביים ומיפוים גיאוגרפים במטרה להכין אותם למחקר אקדמי כמותי לפרקטיקה המקצועית.
עבודת הגמר של הקורס כללה בניה של ממד חברתי חדש עבור איכות המגורים בשכונת הדר שבחיפה. על מנת ליצור את המדד נדרשו הסטודנטים להיטל מערכת רסטרית המחלקת את השכונה לתאי שטח בגודל של 10,000 מ"ר לכל תא. בניית המדד כללה יצירת מודל מתמטי הבנוי ממשקולות ומשכלל את השפעת פרמטרים שונים על מרחב. הפרמטרים שנבחרו לייצג את המרחב הינם פרמטרים חברתיים החשובים ליצירת איכות חיים עבור תושבי השכונה כשם: רמת צפיפות המגורים, הקרבה לתחבורה ציבורית ומספר השירותים עירוניים המוצעים לתושב בכל אחד מתאי השטח. לאחר שכלול המדד מבחינה מתמטית ומבחינה מרחבית נדרשו הסטודנטים ליצר למדד ייצוג ויזואליזציה באמצעות שימוש בשפה גרפית המאפשרת הנגשה של המודלים לקהלי יעד שונים.