מטרת הקורס היא להכין את התלמידים לעשיה פרו-חברתית תוך התבוננות תיאורטית, וכן למחקר בנושאים פרו-חברתיים.
במסגרת הקורס למדו הסטודנטים את הנושא החברתי באופן תיאורטי, ערכו מחקר והגישו עבודה אקדמית בנושא. במקביל, נתבקשו הסטודנטים לבחור פרויקט חברתי ולהוציאו לפועל במהלך הסמסטר. הפרויקטים הם התנדבותיים באופיים, ומאפשרים לסטודנטים להשתלב במחקר ובעשיה פרו חברתיים גם בעתיד
הנושאים הנלמדים בקורס: הצגת הנושא – התנהגות פרו חברתית, המניעים לסיוע הדדי, מדוע אנשים עוזרים זה לזה, ומדוע אנשים לא עוזרים, מוטיבציה אישית, גורמים גנטיים ועוד.
הפרויקטים שהוציאו הסטודנטים אל הפועל:
הנשים הסורגות/ חנין מטר/ במסגרת הפרויקט סייעה הסטודנטית לנשים מהחברה הערבית העוסקות במלאכות עתיקות לפתוח חנות מקוונת ובכך סייעה להן בתעסוקה ובאפשרויות השתכרות.
אינטרנט בשלייקס/ אלון ירון, אוראל כהן, רון קרבס וזיו שושני כתבו מדריך ליישומי אינטרנט עבור בני גיל הזהב במטרה להקנות להם כלים לשימוש ברשתות חברתיות כדי להקל על בדידותם. (המדריך המלא בתחתית העמוד).
בדרך להשכלה גבוהה/ אירית צ'ודנר חשפה ילדים מעמותת ניצני ראשון לעולם ההשכלה הגבוהה והטכנולוגיה על ידי הבאתם לביקור בטכניון וחיבור עם עמותת TOM המסייעת להם בפתרון בעיות באמצעים טכנולוגיים.
רשת תעסוקה לנוער/ עידוא סופר יזם רשת המחברת בין בני נוער הלומדים בפנימיה לבין מעסיקים המחפשים עובדים זמניים בחופשות.