הקורס "מבוא לחינוך" בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, המלווה על ידי החממה החברתית, מייצר מפגש בין צרכים אקדמאים של פרחי הוראה לבין צורך של תלמידים בבתי הספר בהנחיה אישית ומקצועית של פרוייקטי חקר מדעי. זאת, תוך העלאת המוטיבציה והמיומנויות ללמידת מדעים בחטיבת הביניים.
הקורס זימן שיתוף פעולה פורה בין מחלקת החינוך בעיריית נשר, חטיבות הביניים במקיף קהילתי נשר, המרכז לקידום מחקר מדעי אזרחי בבית הספר של הטכניון ואוניברסיטת חיפה וקורס מבוא לחינוך 1, בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה.
הקורס נועד להקנות לסטודנטים רקע בסיסי בפילוסופיה של החינוך, פסיכולוגיה חברתית וסוציולוגיה בכתה ובביה"ס. במסגרת החממה החברתית התאפשר לשלב את התכנים התיאורטיים ולראות כיצד הם באים לידי ביטוי הלכה למעשה בעבודה בבתי ספר. ההרצאות התיאורטיות התקיימו לפני התרגולים וכל התרגולים התקיימו בבית הספר.
כל שבוע בימי שלישי, הסטודנטים הגיעו לאשכול הפיס של חטיבות הביניים בתיכון מקיף קהילתי נשר. כל סטודנט הנחה קבוצה של 4 תלמידי כיתה ט, אשר עסקו בשאלת חקר שונה במסגרת מחקר מדעי אזרחי בנושא השינה בשיעורי המדעים.
השאלות שהועלו היו לאחר קריאת מאמרים משותפת, מפגש עם חוקרי שינה ושיח ער בין התלמידים לבין סטודנטים על היבטים שונים של השינה. שאלות מחקר לדוגמה שהועלו, כיצד שנת אחר הצהרים משפיעה על שנת הלילה? האם יש הבדל בהרגלי השינה בין המגדרים? וכדומה.
המענה על שאלות המחקר נעשה באמצעות מאגר הנתונים שנאסף בעזרת המרכז לקידום המחקר המדעי אזרחי.
הסטודנטים סייעו לתלמידים בניסוח שאלות מחקר, עיבוד הנתונים והסקת המסקנות והגיעו לשיח מדעי מעמיק ומקצועי שלא היה מתאפשר עם מורה אחד בכיתה מחד ומאידך הם התנסו בהנחיית תלמידים בפרויקט חקר וראו במו עיניהם כיצד באים לידי ביטוי רעיונות תיאורטיים שלמדו כמו חזון חינוכי, תפיסה פדגוגית, ניהול כיתה, יצירת מוטיבציה ועוד בבתי הספר.
השהייה בבית הספר מאפשרת לסטודנטים לפגוש תלמידים ברמות שונות, מורים למדעים, מנהלי חטיבות הביניים, מחנכים ועוד, ולשוחח איתם שיח חופשי וללמוד ממנו לקראת השתלבותם במערכת החינוך.
סיום הפרויקט יהיה ביום שיא בו התלמידים והסטודנטים יציגו יחד את התובנות שלהם מהמחקר המשותף ומה תרמו זה לזה בתהליך הלמידה.