דו"ח הערכה ומדידה שנת תשפ"ג - טכניון - החממה החברתית דו"ח הערכה ומדידה שנת תשפ"ג - טכניון - החממה החברתית

 

 

 

 

 

 

 

 

דו"ח זה מסכם תהליך מדידה והערכה שנערך בשנה"ל תשפ"ג בחממה החברתית.

מטרת תהליך זה היתה לבחון ולחקור את האימפקט החברתי והלימודי של קורסים משלבי עשיה חברתית וקהילתית בטכניון. קורסים אלו נולדו משיתוף פעולה בין החממה החברתית לבין הפקולטות השונות בטכניון. החממה החברתית בטכניון פועלת תחת לשכת דיקנית הסטודנטים, פרופ' אילת פישמן, בתמיכת הועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה והמשנה הבכיר לנשיא הטכניון, פרופ' עודד רבינוביץ'.

מחקר מלווה זה, המזמן חשיבה ביקורתית, הצריך גם נקודת מבט חיצונית. לשם כך, הזמנו את ד"ר אילנה רם, עמיתת מחקר מהפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה, להצטרף לצוות החממה בעריכת המחקר, איסוף הנתונים וכתיבת הדו"ח. במסגרת עבודתה בטכניון, אילנה מובילה ותומכת בתהליכי מדידה, הערכה ומחקר פנימיים בנושאי למידה והוראה.

תהליכי המדידה וההערכה נבעו מהצורך לבחון את עבודת החממה לאחר ארבע שנות פעילות במודל כלל-טכניוני. המחקר המלווה אפשר לנו לבחון, לאשש או להפריך את הנחות היסוד שהכתיבו את מודל העבודה של החממה מול ממשקי העבודה השונים – הסטודנטים, צוותי ההוראה וחברי הקהילה.

עבורנו, דו"ח זה משמש נקודת ללמידה ארגונית ועוזר לכוון את המשך פעילותנו, תוך דגש על שכלול וטיוב תהליכי העבודה שלנו וזאת על מנת להרחיב את האימפקט החברתי והקהילתי של הטכניון.

אנו רוצות להודות לכל מי לקחו חלק בתהליך זה. בראש ובראשונה, צוותי ההוראה שהובילו יחד איתנו את שלבי המחקר השונים. אנו מודות על השותפות הרעיונית ארוכת הטווח. לסטודנטים ולסטודנטיות שלקחו חלק פעיל במחקר זה. לחברי הקהילות והארגונים החברתיים השונים שפתחו את דלתם.

ותודה מיוחדת לסטודנטיות שחר קריב ויעל אבולפיה על העריכה הגרפית ולאור ספר-כהן על העריכה הלשונית.

אנו מזמינות אתכם לצלול יחד איתנו לתהליך, לדוגמאות שבחרנו ולמסקנותיו.

קריאה מהנה!

הדוח המלא לעיונכם:

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.