משחקי למידה: CODE-E - טכניון - החממה החברתית משחקי למידה: CODE-E - טכניון - החממה החברתית
  • חינוך למדע וטכנולוגיה
  • מרצים: עדו רול ויהונתן בן דוד. סטודנטים: חגית מחלב, אמל חסן וחיה זינו בירק
  • תשפ"ג

הנושא הלימודי של המשחק:

פונקציות קוויות: מציאת הקשר בין נקודה (x,y) לבין קוים ישרים בביטוי גרפי על גבי מערכת צירים, בניית ישר על סמך (m,b) בצורה גרפית, ומציאת נקודות חיתוך בין ישרים.

לאילו כיתות מתאים המשחק?

ז׳-ט׳.

לכמה שחקנים מתאים המשחק?

2-4 ביחידים או בזוגות.

מה משך זמן משוער של המשחק?

30-50 דקות.

תיאור המשחק

משחק כרטיסיות וקלפים, במהלכו השחקנים הם בתפקיד סוכני נטרול בונקר חמוש בזמן המלחמה הקרה. "ים יבשה": המשחק מתקדם בשלבים, ע"י ציור הנקודה (XY) שהתקבלה מזוג קלפים שמגרילים, על מערכת הצירים המכילה צורה סגורה שבנויה מישריים, כאשר מספר הכוכבים שמקבלים נקבע על פי מיקום הנקודה ביחס לצורה. 8 כוכבים מזכים בספרה אחת מתוך קוד המנעול. המטרה היא למצוא את הקוד ולנטרל את הבונקר. "לחצות את האי": המשחק מתקדם בשלבים, ע"י ציור ישר המתקבל מתוך זוג מספרי קלפים מוגרלים, ומשמשים כשיפוע הישר ונקודת חיתוך עם ציר Y, על פי בחירת השחקנים. מספר הכוכבים שמקבלים נקבע על פי מיקום הישר ביחס לצורה. 5 כוכבים מזכים בספרה אחת מתוך קוד המנעול. המטרה היא למצוא את הקוד ולנטרל את הבונקר.

חומרי עזר