תרחישים חלופיים - חזונות לערים בקונפליקט - טכניון - החממה החברתית תרחישים חלופיים - חזונות לערים בקונפליקט - טכניון - החממה החברתית
  • ארכיטקטורה ובינוי ערים
  • אדר' אורן בן אברהם, איריס קשמן וד"ר אורין שחר
  • תרחישים חלופיים

פרויקטי תזה מהטכניון
2014-2018

התערוכה מתמודדת עם המציאות הישראלית באמצעות חזונות עתידיים המערערים על מגמות קיימות ומבנים אותן מחדש. הפער שנפער בין התנאים הנוכחיים לבין התרחישים החלופיים המוצעים מבטא השקפה ביקורתית על ההסדרים החברתיים, הכלכליים והפוליטיים שביסוד העירוניות הישראלית העכשווית, ויש בו כדי להוות תזכורת מוחשית למסלולים השונים בהם יכולה הארכיטקטורה לפעול.

הפרויקטים המוצגים הופקו בתהליך עיצובי של חקירה סלקטיבית שניתן לקיימו אך ורק על גבי הנייר. בתנאים בהם מנוטרלים אילוצי מציאות היומיום המקשים על האדריכלות לגלות וליצור הזדמנויות חדשות במרחב העירוני, מאתגרים פרויקטים אלה הן את הדיסציפלינה האדריכלית והן את החברה בכללותה.

בתערוכה מוצגים תריסר עבודות של בוגרים, אשר פותחו במסגרת סטודיו פרויקט הגמר "ערים בזמן". יחדיו, הם מהווים אנסמבל של פרספקטיבות מפוכחות, אך אופטימיות, על המרחב, הזהות והתרבות בישראל כיום.

מציגים –
דימה אבודהאש, נעמה בוקסר, עדי במברגר, ג'וד ג'באלי, כרם ג'בארה, חנאן חוש, שאדן חמאד, חוסין יאסין, יסמין פאהום, חנן רודיך, שרון רוזנפלד, יפעת שני

אוצרים ומנחים – 
אדר' אורן בן אברהם, איריס קשמן וד"ר אורין שחר

תמונות נוספות בדף הפייסבוק של החממה >>