מידע על סוגיות אתיות וחברתיות במדע הנתונים - טכניון - החממה החברתית מידע על סוגיות אתיות וחברתיות במדע הנתונים - טכניון - החממה החברתית

השנה יצרנו פרויקט אתיקה למהנדסים יחד עם המחלקה ללימודים הומניסטיים בטכניון. כחלק מהפרויקט התקיימו הרצאות אורח בקורסים שונים במהלך השנה ובסמסטר אביב התקיים קורס פתוח לכלל הסטודנטים בטכניון. זאת, מתוך תפיסה של אחריות חברתית ושילוב תחומי ידע, הסטודנטים למדו בקורס סוגיות אתיות וחברתיות של טכנולוגיות חדשניות. מטרת הפרויקט היא לשפוך אור על סוגיות שבאופן מסורתי נותרות מחוץ לקופסה הטכנולוגית, ולהשריש בסטודנטים תחושת מעורבות ואחריות, לנוכח התפקיד החשוב שלהם בעיצוב הטכנולוגיה והחברה של העתיד.

התוכנית חשפה את הסטודנטים של הטכניון לחשיבה ביקורתית במדעי הרוח והחברה, החיונית להם כחוקרים וכעובדים באקדמיה ובשוק העבודה, באמצעות שאלות כגון: מהי שקיפות אלגוריתמית? איך ניתן ליישב בין איסוף דאטה לבין פרטיות? מהי בועת פילטר ואיך היא משפיעה על השיח הדמוקרטי? האם צריך וניתן לתקן הטיות חברתיות בנתונים? ומהו התפקיד של המהנדס והמדען בכל זה?

  • לימודים הומניסטיים
  • ד"ר נטע אבנון
  • תש"פ

הצטרפו אלינו במסע לשאול את השאלות שיעצבו את העתיד. הטכנולוגיה פוגשת את החברה, ושאלות אתיות וחברתיות חדשות עולות על פני השטח: מהי שקיפות אלגוריתמית? איך ניתן ליישב בין איסוף דאטה לבין פרטיות? מהי בועת פילטר ואיך היא משפיעה על השיח הדמוקרטי? האם צריך וניתן לתקן הטיות חברתיות בנתונים? ומהו התפקיד של המהנדסת והמדען, המדענית והמהנדס בכל זה? הקורס יחשוף את הסטודנטים של הטכניון לחשיבה ביקורתית במדעי הרוח והחברה, החיונית להם כחוקרים וכעובדים באקדמיה ובשוק העבודה.